Przedszkole Niepubliczne „Promyczek” jest placówką niepubliczną przeznaczoną dla dzieci w wieku od 2,5 lat.
Jako placówka przedszkolna spełniamy szereg restrykcyjnych wymagań m.in. Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w zakresie żywienia zbiorowego oraz Straży Pożarnej w zakresie ochrony przeciwpożarowej. Nasze meble, wykładziny, zabawki, plac zabaw posiadają wszelkie wymagane atesty bezpieczeństwa.
Pracujemy codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 6.30 - 17.00 przez cały rok kalendarzowy.
W przedszkolu realizujemy Podstawę programową wychowania przedszkolnego zgodną z zaleceniami MEN.
Celem przedszkola jest poznawanie dziecka, jego umiejętności, zdolności i zainteresowań.
Mottem naszego przedszkola są słowa Antoniego Kępińskiego:
„Zabawa jest najlepszą szkołą życia dla dziecka”
Poprzez zabawę pragniemy rozwijać potencjał naszych wychowanków, doskonalić ich umiejętności i zdolności, wspierać rozwój rozmaitych talentów dzieci.
Główne zadania przedszkola to:
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;
- budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;
- rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i z dorosłymi;
- stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
- troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną – zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
- wprowadzanie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
Działania wychowawcze i edukacyjne nauczycieli koncentrują się w szczególności na:
- zapewnieniu opieki i wspomaganiu rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku,
- uwzględnieniu indywidualnych potrzeb dziecka, trosce o zapewnienie równych szans, umacnianiu wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
- stwarzaniu warunków do rozwijania samodzielności, dążenia do osiągania celów, podejmowania odpowiedzialności za siebie i za najbliższe otoczenie,
- rozwijaniu wrażliwości moralnej,
- kształtowaniu umiejętności obserwacji, ułatwianiu rozumienia zjawisk zachodzących w dostępnym doświadczeniu dziecka otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym,
- rozbudzaniu ciekawości poznawczej, zachęcaniu do aktywności badawczej i wyrażaniu własnych myśli i przeżyć,
- rozwijaniu wrażliwości estetycznej, tworzeniu warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej,
- zapewnianiu warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego, bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych.
- budzenie ciekawości otaczającym światem przez prowokowanie pytań i dostarczanie radości z odkrywania
- tworzenie sytuacji pozwalających na poznawanie własnych możliwości dziecka i innych ludzi wynikających ze zróżnicowania płci, wieku, stanu zdrowia i doświadczenia
- organizowanie działań umożliwiających poznawanie człowieka: postrzegam, myślę, czuję, działam
- tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach
- dostrzeganie i opisywanie różnic, podobieństw i relacji między przedmiotami i zjawiskami, stwarzanie okazji do porządkowania, klasyfikowania i liczenia
- przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia, ocenianie zachowań służących i zagrażających zdrowiu
- wspieranie samodzielnych działań dziecka
- kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych oraz proekologicznych
- tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka; umożliwienie udziału w grach, zabawach ruchowych i gimnastyce
- uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi osobami rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć
- rozwijanie wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej
Z myślą o naszych wychowankach:
- Stwarzamy warunki do wszechstronnego rozwoju na miarę możliwości i potrzeb.
- Kreujemy postawy aktywne i twórczo wspieramy działania dziecka w różnych dziedzinach aktywności.
- Rozbudzamy zainteresowanie otaczającym światem przyrodniczym, kulturowym i społecznym. Rozbudzamy wiarę dziecka we własną skuteczność.
- Pomagamy dzieciom w pozytywnym postrzeganiu siebie i rozumieniu swoich uczuć
- Traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo.
- Wdrażamy do zachowań społecznie akceptowalnych.
- Przygotowujemy dzieci do przeżywania sukcesu, jak i radzenia sobie z porażkami. Umożliwiamy rodzicom uczestnictwo w codziennym życiu przedszkolaków (imprezy okolicznościowe, zajęcia otwarte, zajęcia integracyjne dla dzieci i rodziców).
- Zapewniamy kontakt z przyrodą, sztuką i techniką.
- Propagujemy ekologiczne i zdrowe zasady żywienia.
- Poznajemy potrzeby i aspiracje edukacyjne dzieci.
- Wspieramy rozwój, na bieżąco diagnozując osiągnięcia wychowanków. w trudnych sytuacjach zwracamy się do specjalistów.
- Indywidualizujemy pracę z dzieć mi, uwzględniając ich zainteresowania, zdolności i potrzeby, dzięki temu umożliwiamy każdemu dziecku osiągnięcie sukcesu.
- Stwarzamy warunki organizacyjne, materialne i programowe do rozwijania u dzieci zainteresowań.
>>Pobierz kartę zgłoszeniową w formacie PDF<<