Propozycje zajęć w domu!!! (cz.24)

Piątek 17.04.2020r.

English is FUN!!!!

Drodzy Rodzice i Kochane Przedszkolaki ☀️?

W tym tygodniu przenosimy się do świata zwierząt morskich – SEA ANIMALS ?

Czas poznać/powtórzyć ich nazwy!
Na dobry początek zaśpiewajmy naszą ulubioną piosenkę

„Welcome song”:

„Walking, walking”:

Zapytajmy dzieci jak się dzisiaj miewają:

Rodzic pyta:
How are you today?

Dzieci odpowiadają naśladując:
I’m happy (szczęśliwy).
I’m sad (smutny).
I’m angry (zły).
I’m sleepy (śpiący).
I’m hungry (głodny).

I’m thirsty (spragniony).

Zachęcamy również do zaśpiewania piosenki
„If You are happy”

Listen and repeat – dzieci powtarzają nazwy zwierząt
„A Sailor Went To Sea”

„Count the fish!”
Policzmy rybki przy piosence

Dzieci mogą narysować 10 rybek, wyciąć i bawić się w ich liczenie po angielsku –one fish, two fish.

Zwróćmy uwagę na nieregularną formę wyrazu ‘fish’ – w liczbie pojedynczej i mnogiej jest taka sama.

Let’s go fishing!
Przygotowujemy miskę/miseczkę z wodą do której wrzucamy 10 plastikowych korków od butelek/10 gumeczek kolorowych lub 10 piłek, które będą rybkami.
Dzieci łowią rybki drewnianymi patyczkami lub w przypadku piłek – nóżkami siedząc na podłodze lub krześle.
Rodzice mówią: Let’s go fishing! (Chodźmy łowić rybki)
How many fish have you got? (Ile rybek złapałeś/aś?)
Dziecko odpowiada: I have got …… fish.

Let’s roll the dice! (kostka w zdjęciach)
Kostka do wydruku (najlepiej na papierze technicznym), wycięcia i sklejenia.Rzucamy kostką i powtarzamy nazwy zwierząt morskich.
Pytamy dziecko: What have you got? (Co wyrzuciłeś/aś?)
Zachęcamy dziecko do odpowiadania całym zdaniem:
I have got a crab (krab)/ a starfish(rozgwiazda) /a seahorse (konik morski) /a shark (rekin) /a turtle(żółw). ( Wyrzuciłem/am kraba, rozgwiazdę…)

Under the sea
Zachęcamy dzieci do stworzenia własnego morskiego świata. Oto kilka pomysłów jak można wykonać zwierzęta morskie:

Po wykonaniu prac wkładamy je do pudełka razem z innymi zabawkami – zwierzakami dzieci, dziecko losuje po jednym zwierzaku,
Rodzic pyta: Does this animal live in the sea? (Czy to zwierzę mieszka w morzu?)

Dziecko odpowiada: Yes, it does. (Tak, mieszka) This animal lives in the sea.
No, it doesn’t. (Nie, nie mieszka) This animal doesn’t live in the sea.
Losujemy do czasu aż wszystkie zabawki zostaną wyjęte z pudełka.

Możecie też wykonać morski świat w słoiku:

Let’s sing! ?
Zaśpiewajmy i zatańczmy do piosenki „Baby Shark”

BONUS ?

„Wash Your Hands with Baby Shark”

HAVE FUN and TAKE CARE! ?????

Drodzy Rodzice, Opiekunowie, powyżej prezentowane propozycje zabaw/zajęć jakie możecie Państwo realizować w domu, związane są z realizacją zdalnego nauczania w związku z zamknięciem przedszkola z powodu epidemii „Koronawirusa”.

UWAGA: Poza wpisami na stronie przedszkola i przedszkolnym funpage’u na fb wysyłamy do Państwa materiały /przy pomocy których możemy realizować podstawę programową wychowania przedszkolnego/ na adres mailowy poszczególnych grup.
Więcej informacji u Wychowawców lub u Dyrekcji.
Zachęcamy do współpracy i dzielenia się wytworami pracy dzieci – można wysyłać zdjęcia, wiadomości na adres mailowy:
promyczek.kontakt@gmail.com
lub
przedszkole@promyczek-tomaszow.pl

Pozdrawiamy ❤️
Dyrekcja i nauczyciele Przedszkola Niepublicznego „PROMYCZEK”☀️